2009. május 1., péntek

Anakonda tör az online aukciós piacra

A most indult Anakonda.hu aukciós portál a két hazai vezető piactérnél, a Vateránál és a TeszVesznél jóval kedvezőbb díjaival igyekszik felhasználókat gyűjteni, már idén több tízezer eladó átcsábításával számolnak. Az oldalt létrehozó és üzemeltető Éden-Design vezetője, Balogh Richárd elmondta, hogy az Anakondán az eladónak semmilyen díjat nem kell fizetnie egy termék meghirdetésekor és listázási, jutalékfizetési költség sincs. Csak abban az esetben kell fizetni, ha a eladó kiemelt felületen kívánja meghirdetni a termékét. Az oldal a vevőktől kér némi jutalékot: 100 ezer forint alatti áruk esetén kettő, afölött egy százalékot.
A többi oldalhoz képest az Anakonda újdonságnak számító funkciókat is kínál: a vevők feladhatnak terméket kereső hirdetéseket, van lehetőség barterre (igazuk is van, sokkal jobb volt a cserekereskedelem, mint a pénzközpontúság...) és lehet ajánlatot tenni a meghirdetett árukra. Ami nem újdonság: itt is létre lehet hozni saját üzleteket, amely kicsi, önálló webáruházként működik.
Az oldal kezdetben több száz termékkel indul, az üzemeltetők remélik, hogy az ingyenességnek köszönhetően gyorsan felfut majd. Minden bevételt visszaforgatnak a fejlesztésbe és a propagálásba.

Van ám más portál is, amely a Vatera és a TeszVesz díjemelését kihasználva próbál teret hódítani magának: a boltamarson.com-on az adásvétel teljesen ingyenes (a fenntartók ígérete szerint ez mindig így lesz), az eladó saját megítélése szerint befizethet egy tetszőleges összeget a portál becsületkasszájába (szokásos "donate me"-funkció). Az oldal jelenleg béta verzióban van, tehát tökéletes webkettes. A jövőben az üzemeltetők a nagyobb raktárkészlettel rendelkező cégeket kívánják megcélozni az új szolgáltatásokkal.

≈olvasd az eredetit itt

Nincsenek megjegyzések: